tisdag, april 17, 2012

Bestulen!

Igår kväll skulle jag ta in de kläder som jag hängt ut för vädring och upptäckte då att endast en t-shirt och två galgar var kvar. Jag hade blivit bestulen på kläderna! Någon måste ha sträckt sig in över balkongräcket och grabbat åt sig det de ville ha. Jag tänkte först att jag bara var glömsk och hade tagit in allt redan, men varför skulle då t-shirten och två galgar vara kvar? Och jag var säker på att jag inte tagit in något. Alltså, någon hade snott mina kläder. Jag känner ett stort obehag och otroligt kränkt. Som T sa, kläderna är en stor del av ens personlighet. Dessutom, att någon bara tar sig friheten att ta kläder från vår balkong. Det räknar jag som inbrott, de var inne på min privata sfär och stal.

De klädesplagg som försvann var:
  • en grå klänning från H&M i stl. 38
  • en rosa kofta med strasspärlor från H&M i stl M/38
  • en svart glittrig tröja från New Yorker i stl. M/38
  • en svart stickad tröja från Gina i stl. M
  • en mörkblå pippitröja med dragsko i stl. M

Om någon har sett något misstänkt är det bara att höra av sig. Vi ska sätta upp anslag i trapphus och i centrum om detta och en polisanmälan är gjord. 

Jag kunde inte sova inatt. Låg bara och tänkte på vad som kan hända härnäst. Att de slår in rutan och tar sig in i lägenheten. Jag stannade hemma ifrån jobbet idag. Har fruktansvärd huvudvärk på grund av sömnbrist.
Hur ska jag kunna bo kvar här?

Uppdatering
T åkte ut i området en sväng och hittade då klänningen och alla tröjor utom pippitröjan. De låg slängda över ett balkongräcke nästgårds. Vad f*n är det för sätt? Jag vill flytta härifrån.

0 kommentarer: