söndag, januari 15, 2012

Årets 2011...

Här kommer (äntligen) en sammanfattning av året som gått.

Bästa plats: bredvid T på honnörsbordet på vår bröllopsfest!
Bästa årstid: sommaren. Jag var ledig och vi fixade med det sista inför bröllopet.
Bästa val: T :)


Jobb: har haft flera jobb under året. Kungshögaskolan, vikariebanken och EB.
Resa: vi åkte till Kreta, men hann också med några helgresor till Stockholm och Uppsala
Konsert: Jul i folkton var lika bra i år också!
Investering: bröllopet med allt vad det innebar!
Fest: vårt fantastiska bröllop såklart!

Film: här skulle jag kunna säga bröllopsfilmen, men det ska ju vara spelfilmer. Jag älskade "The King's speech"! Sista Harry Potter-filmen "Harry Potter and the Deathly Hallows part II", "Contagion" och "The adventures of Tintin - the Secret of the Unicorn" var också bra.
Låt: The Moniker "Oh my god!", Adele "Rolling in the deep", "Turning tables" och "Someone like you", Tove Styrke "Call my name" och sommarplågan Eric Amarillo "Om sanningen ska fram".
Bok: "Kokain - drogen som fick medelklassen att börja knarka och länder att falla samman" / Lasse Wierup och Erik de la Reguera, Keplers "Paganinikontraktet" och såklart "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson.
Tv-program: HippHipp tredje säsongen, Game of Thrones, Solsidan (både nya och gamla säsonger) men vi tittat egentligen mest på Rapport.


Panik: skrivande och framläggning av min sista C-uppsats.
Besvikelse: att jag inte orkade med pendlingen till Mjölby. Kände mig värdelös!
Roligaste: att gifta sig!
Sorgligaste: att T's farmor inte kunde vara med på vårt bröllop.
Mysigaste: dagarna efter bröllopet när vi var med båda familjerna på Unön.
Elakaste: jag tycker att alla har varit väldigt vänliga....
Jobbigaste: pendlingen till Mjölby och osäkerheten om jobb när jag sagt upp mig.


Polare: Häst (E), Hanna, Lisa, Bellan och Carro, samt mina gamla Lihtös-vänner.
Gäng:  Möhippegänget! GULD! Även kollegorna på EB/SFI är värda att nämnas här.
Förhållande:  min man :)
Nya vänner:  pojkvänner och flickvänner till våra gemensamma vänner.


Måste: fortsätta söka jobb (så att jag får tillsvidare någon gång...)
Vill: så mycket att jag inte vet var jag ska börja!
Ska: sträva efter att göra ett så himla bra jobb att arbetsgivaren aldrig vill släppa mig! 

Nyårslöfte: att må bra!

0 kommentarer: